Potraviny jako prevence Alzheimerovy choroby
Mezi stravu, která zlepšuje mozkovou činnost, patří všeobecně uznávané zdravé potraviny, ale najdou se mezi nimi i ty, které jsou vesměs považovány za nezdravé, nebo rozhodně ne zdraví prospěšné. Následujících 10 potravin má ověřené účinky působící proti Alzheimerově nemoci.
Jablka
Rostlinný antioxidant kvercitin, který se nachází v jablkách, ochraňuje mozkové buňky proti volným radikálům. Abychom z jablka získali dostatečné množství této látky, doporučují se konzumovat se slupkou.
Špenát
Foláty, vitamín E a vitamín K jsou látky, které člověka chrání před demencí. Špenát, ale i další listová či sytě zbarvená zelenina jich obsahuje velké množství.
Odborníci na výživu radí tuto zeleninu pokapat například olivovým olejem, protože vitamíny E a K jsou rozpustné v tucích.
Extra panenský olivový olej
Oleocanthal je složka přirozeně se vyskytující v extra panenském olivovém oleji. Podle expertů z univerzity ve Spojených státech amerických by mohl tento olej posloužit přímo při výrobě léků proti Alzheimerově chorobě tím, že dokáže ničit mozkové jedy, které způsobují ztrátu paměti a podílejí se na vzniku Alzheimerovy nemoci.
Ostružiny
Tyto lesní plody obsahují antioxidanty polyfenoly, které podporují komunikaci mezi neurony. Podle nedávné studie jedné americké univerzity by měly ostružiny dokázat zlepšit naši schopnost vstřebávat nové informace.
Šťáva z hroznového vína
Nejen šťáva z hroznového vína, ale i červené víno, obsahují stejné látky jako ostružiny – polyfenoly. V rámci jednoho pokusu pilo dvanáct dobrovolníků pravidelně šťávu z hroznového vína a již po několika měsících se jim zlepšila prostorová paměť a schopnost učení.
Losos
Losos obsahuje DHA, což je omega 3 mastná kyselina, která se nachází v mozku, a vědci věří že dokáže chránit před Alzheimerovou nemocí. Navíc je losos přírodním zdrojem těžko dostupného vitamínu D, jehož nedostatek je spojován s větší ztrátou paměti.
Kari
Látka kurkumin, která se nachází v kari, dokáže podle odobrníků přímo zabránit vzniku Alzheimerovy choroby. Kurkumin blokuje tvorbu beta amyloidových plaků, snižuje hladinu cholesterolu a také bojuje se záněty.
Skořice
Skořice obsahuje dvě složky: proantocyanidin a cinnamaldehyd, které ničí nebezpečné tau proteiny, jež jsoou jedním ze znaků Alzheimerovy choroby.
Skořice je navíc důležitý antioxidant, takže není na škodu přisypat si ji do jogurtu, kaše atd.
Káva
Množství antioxidantů, ale i kofein fungují jako ochrana proti rychlému stárnutí mozku. Podle různých studií to platí při vypití více než tří šálků denně.
Čokoláda
Opět polyfenoly, tentokrát obsažené v kakau, způsobují, že pouhých 10 gramů kvalitní hořké čokolády denně funguje jako ochrana před ztrátou paměti způsobenou věkem. Čokoláda navíc snižuje krevní tlak, rizika srdečních onemocnění a působí i proti depresi.

Komentáře (1)
Tak z vyjmenovaných potravin mám ráda sedm druhů a primm hraje čokoláda , takže snad dělám dost pro to , aby okolo mne přestal ten Alzheimer našlapovat !